PT Journal AU Lenkvikova Seltenhoferova, K TI Rodice jako spoluakteri inkluzivniho vzdelavani SO e-Pedagogium PY 2020 BP 27 EP 44 VL 20 IS 1 DI 10.5507/epd.2020.005 DE inkluzivni vzdelavani; inkluzivni skola; socialni heterogenita; rodice; inkluzivni pedagog. AB Cilem clanku je objasnit vyznam spoluprace rodicu se skolou v inkluzivnim vzdelavani a prispet tak k aktualnimu tematu inkluzivniho vzdelavani. Vyzkum byl zameren na zpracovani tri pripadovych studii vybranych skol s inkluzivnim pojetim. V ramci pripadovych studii byly v kazde z techto skol realizovane tri rozhovory s uciteli a tri rozhovory s rodici. V clanku jsou predlozeny vysledky vyzkumu ze tri skol, ktere podporovaly inkluzivni vzdelavani jeste pred nabytim ucinnosti novely vyhlasky c. 27/2016 Sb., o vzdelavani zaku se specialnimi vzdelavacimi potrebami a zaku nadanych. ER